بخشي از خاطرات كيومرث صابري فومني

طنز منتشر نشده «گل‌آقا» كه امام را خنداند

خبرگزاري فارس: هنگامي كه حضرت امام خميني(ره) حكم به آزادسازي شطرنج فرمودند، كيومرث صابري فومني (گل‌آقا) طنزي در اين زمينه نوشت كه هرگز منتشر نشد.

به گزارش خبرگزاري فارس، در كتاب «خاطرات كيومرث صابري» كه به تازگي توسط مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (س) منتشر شده است، آمده است: «يادم است يك زماني امام شطرنج را آزاد كرده بودند. روزنامه‌ها نوشتند كه حضرت امام فتواشان راجع به شطرنج و موسيقي و ... آمد. من دو كلمه حرف حساب را با فاكس مي‌فرستادم اطلاعات. آن زمان يك چيزي نوشتم كه فقط هم به بيت رفت و فقط هم پيش سيد احمد رفت زير دست امام آمد و آن اين بود كه حضرت امام كه قبلا ماهي اوزون برون را آزاد كرده بودند و بعدا شطرنج را آزاد كرده بودند و راجع به موسيقي هم اين را گفتند و خدا ايشان را زنده نگه داشته باشد همان اصطلاحي كه خود مردم گفتند كه خدا ايشان را طول عمر همراه با عزت عنايت بفرمايد كه به تدريج كم كم بقيه چيزها را هم آزاد بكنند تا ما در آخر عمري يك كيفي كرده باشيم، «خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار». آقا سيد احمد به آقاي دعايي گفته بودند كه آقا اين فاكس ما خراب شده، ايشان فرستاده بودند كه آن دستگاه فاكس را درست كنند گفته بود فاكس درست شد، حالا شما يك متني فاكس كنيد كه دعايي اين دو كلمه حرف حساب را فاكس كرده بود. سيد احمد هم بلافاصله خدمت حضرت امام برده بود كه امام خنديده بودند. منتها همان يك نسخه بود و ما جز به محارم، ديگر به كسي نگفتيم.»
گفتني است روز پنجشنبه 12 ارديبهشت مراسم چهارمين سال درگذشت كيومرث صابري فومني (گل‌آقا) در بهشت زهرا و بر سر مزار وي برگزار مي‌شود.
از فارس


0 نظرات:

ارسال یک نظر